Architektura i nowoczesne budownictwo – Nowy terminal dla Stockholm / CF M Ller Architects
Dzięki uprzejmości CF M.
Ller Architects, firma CF M.
Ller Architects wygrała właśnie konkurs na nowy terminal dla Sztokholmu na stałe połączenia promowe z Finlandią i krajami bałtyckimi.
Terminal będzie punktem zwrotnym dla nowej zabudowy miejskiej Norra Djurg.
Rdsstaden na nabrzeżu w Sztokholmie.
Zobacz więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Terminal, który będzie miał fasadę pokrytą rozłożoną siatką, przypomina kształt poruszającego się statku i architekturę.
z dużymi dźwigami i magazynami.
który wcześniej scharakteryzował porty.
Jednocześnie terminal cechuje się ambitnym, zrównoważonym profilem, charakterystycznym dla całego rozwoju.
Dzięki uprzejmości CF M.
Ller Architects Główną ideą było stworzenie naturalnych powiązań pomiędzy centrum Sztokholmu i nowym obszarem miejskim w związku z terminalem, aby życie miasta naturalnie wpłynęło na ten obszar.
Dlatego terminal jest podniesiony do poziomu na poziomie strefy miejskiej, więc dostęp do pieszych i ruchu drogowego jest łatwy.
Jednocześnie dach budynku terminalu został zaprojektowany jako urozmaicony zielony krajobraz ze schodami, rampami, niszami i przytulnymi narożnikami, zapraszając zarówno mieszkańców Sztokholmu, jak i pasażerów na spacer lub relaks, podziwiając widok na promy, archipelag i panoramę miasta.
Dzięki uprzejmości CF M.
Ller Architekci Celem jest, aby terminal promowy był w przeważającej mierze samowystarczalny pod względem energetycznym i tym samym stał się modelem środowiskowym dla budownictwa publicznego.
Dlatego architektura terminalu będzie zintegrowana, tj.
Energia słoneczna i wiatrowa, na przykład tarasowy krajobraz na dachu połączy gniazda ogniw słonecznych z sadzeniem.
Plan ma na celu przekazanie trwałych wysiłków ludziom w budynku za pomocą np.
Centralnie umieszczonych ekranów telewizyjnych, pomagając podnieść świadomość na temat potencjału zrównoważonego budownictwa.
site plan Architekci: CF M.
ller Architekci Lokalizacja: Värtahamnen, Sztokholm, Szwecja Rozmiar: 16,500 m2 i nowa powierzchnia kostiumów 1100 m2 Rok konkursu: 2009-2010
[przypisy: drewpol rzeszów, stalmet lublin, metalzbyt gdynia ]