drzwi drewniane zewnętrzne
drzwi drewniane zewnętrzne, drzwi wewnętrzne gdańsk

Gazy spalinowe przechodza z plomieniówek do komory dymowej

Posted in Uncategorized  by admin
July 10th, 2016

Gazy spalinowe przechodzą z płomieniówek do komory dymowej , gdzie oddają część ciepła do przegrzewacza pary i wychodzą przez komin w powietrze . Palenisko lokomobili przystosowane jest do spalania słomy. Palenisko na słomę różni się od zwykłych palenisk do spalania węgla i drzewa, istnieniem skrzyń do ładowania słomy, drzwiczkami paleniska, które otwierają się do wewnątrz oraz specjalną płytą odblaskową, która rozżarza się i podwyższa temperaturę gazów spalinowych, co zmniejsza ilość zbierającej się w płomieniówkach sadzy. Kocioł parowy lokomobili jest całkowicie spawany, typu parowozowego. Kocioł składa się z walczaka, płomieniówek i komory dymowej. Do przeglądu i czyszczenia kotła posiada on właz i otwory. Aby zapobiec eksplozji kotła przy obniżeniu się poziomu wody w sklepienie paleniska wkręcony jest łatwotopliwy korek zabezpieczający. W wypadku gdy. poziom wody opadnie poniżej sklepienia paleniska, korek topi się, wilgotna para i woda przechodzi przez otwór, dostaje się do paleniska i gasi ogień. Komora dymowa jest walcową skrzynką, do której przechodzą gazy spalinowe z płomieniówek kotła. Aby osiągnąć normalne spalenie paliwa, należy zapewnić nieprzerwany dopływ świeżego powietrza do paleniska i wpływ spalinowych gazów, tj. stworzyć ciąg. W tym celu lokomobila posiada komin dymowy połączony z komorą dymową. Komin dymowy zakończony jest stożkiem z niewielkim otworem. [podobne: drzwi drewniane zewnętrzne, drzwi chłodnicze, drzwi stalowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: drzwi chłodnicze drzwi drewniane zewnętrzne drzwi stalowe