drzwi drewniane zewnętrzne
drzwi drewniane zewnętrzne, drzwi wewnętrzne gdańsk

TRANSMISJA I ZESPÓL JEZDNY

Posted in Uncategorized  by admin
February 19th, 2019

TRANSMISJA I ZESPÓŁ JEZDNY Wałek przekaźnikowy służy do napędu mechanizmów maszyn współpracujących przy ruchu ciągnika. Jest on poruszany bezpośrednio przez transmisje niezależnie od włączonej przekładni i dlatego posiada stałą ilość obrotów przy wszystkich prędkościach oraz podczas postoju ciągnika. Mechanizm wałka przekaźnikowego ciągnika SChTZ- NATI. Sprzęgło kłowe łączy wieloklinowy wałek przekaźnikowy z wałkiem tylnego biegu skrzynki zmiany prędkości. Sprzęgło kłowe włączane jest ze stanowiska traktorzysty dźwignią , która poprzez cięgło i dźwigienkę przegubową przesuwa widełki sprzęgła . Wałek przekaźnikowy zaczyna się obracać i napędza mechanizmy maszyny współpracującej. Przy przełożeni rączki dźwigni do przodu, sprzęgło kłowe zostaje przesunięte do tył i wałek przekaźnikowy wyłącza się. Aby zapobiec połamaniu kłów sprzęgła lub zębów w kołach przekładni, należy przed włączaniem wałka przekaźnikowego wyłączyć sprzęgło główne, podobnie jak przy włączaniu biegów. Urządzenie napędowe ciągników S-60 i S-65 posiada dwie pary kół zębatych, tak że przy tych samych obrotach silnika można otrzymać dwie szybkości obrotów wałka przekaźnikowego. Gdy wałek przekaźnikowy nie jest wykorzystywany osłania się go specjalną pokrywą posiadającą wgłębienie na wystający z korpusu koniec wałka. Koło pasowe zakładane jest jedynie w czasie stacjonarnej pracy ciągnika, a przy zwykłej pracy z maszynami przyczepnymi cały mechanizm koła pasowego jest odejmowany. Mechanizm koła pasowego ciągnika SChTZ-NATI. Korpus żeliwny przymocowany jest w czasie pracy stacjonarnej na tylnej ścianie obudowy tylnego mostu. Wałek napędowy poruszany jest przez wieloklinowy koniec wałka przekaźnikowego za pośrednictwem sprzęgła tulejowego i poprzez przekładnię stożkową przekazuje obroty na kolo pasowe umocowane na wałku. Koło pasowe włącza się tą samą dźwignią, co wałek przekaźnikowy. Koło pasowe może być nastawiane na obroty w prawą i lewą stronę. Do zmiany kierunków obrotów koła pasowego zmienia się położenie stożkowego koła zębatego i tulejki dystansowej. [więcej w: mrówka grodzisk, dendrolog, beton b15 cena ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: beton b15 cena dendrolog mrówka grodzisk