drzwi drewniane zewnętrzne
drzwi drewniane zewnętrzne, drzwi wewnętrzne gdańsk

TRANSMISJA I ZESPOL JEZDNY

Posted in Uncategorized  by admin
February 20th, 2019

TRANSMISJA I ZESPOŁ JEZDNY Przekazywanie obrotów na półosie realizowane jest w ciągnikach kołowych przy pomocy specjalnego mechanizmu pozwalającego na zachowanie jednakowej ich szybkości przy ruchu prostoliniowym i różnej przy ruchu na zakrętach. Mechanizm ten nazywa się różnicowym (dyferencjałem). W ciągnikach gąsienicowych, aby umożliwić wykonanie zakrętów, umieszcza się w tylnym moście sprzęgła sterujące, czyli boczne. Sprzęgła te wykonane są normalnie jako wielotarczowe. Przy sprzęgłach włączonych obroty przekazywane są na koła napędowe gąsienic przez obie przekładnie redukcyjne (czołowe) i ciągnik porusza się po linii prostej. Jeżeli wyłączymy jedno ze sterujących sprzęgieł odpowiednie koło i gąsienica zatrzymają się, a ponieważ druga gąsienica jest nadal w ruchu, ciągnik pocznie zakręcać w stronę gąsienicy wyłączonej. Aby osiągnąć szybszy zwrot oraz umożliwić zatrzymanie ciągnika na pochyłościach, sprzęgła sterujące zaopatrzone są w hamulce. Hamując napędzaną część sprzęgła osiąga się szybkie, całkowite zatrzymanie odpowiedniej gąsienicy. Sprzęgła sterujące (boczne) i umieszczone na nich hamulce są więc w rzeczywistości nie tyle mechanizmami transmisji ile mechanizmami kierującymi ciągnika. Obsługa przekładni głównej i redukcyjnej polega na utrzymaniu potrzebnego poziomu smaru i zmiany jego w odpowiednim czasie oraz na regulacji łożysk i zazębienia przekładni stożkowej (głównej). Obsługa sprzęgieł bocznych polega głównie na zabezpieczeniu od zaoliwienia tarcz sprzęgłowych i taśm hamulcowych. [patrz też: omnidruk, blokaut, sanipor ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: blokaut omnidruk sanipor